5 jaar lage rug- en heuppijn opgelost door anti-histamine adviezen

De meeste pijn had ze tijdens het wakker worden, de last uitte zich als een stijf pijnlijk gevoel, uitstralend naar de heup en bil.

Oorzaak

Ze gaf meteen aan dat ze dacht dat haar gewicht ook invloed heeft op haar lage rugpijn. Na de tweede bevalling was ze wat zwaarder gebleven en bleef ze meer last houden van lage rugpijn. Dit was bekend, toen ze voorheen wat zwaarder was nam de pijn af toen ze wat afgevallen was.

Bij doorvragen merkten we op dat ze al jaren lang medicatie gebruikt: histamineremmers. De histamineremmers had ze nodig omdat ze anders last krijgt van jeuk, plekken op haar benen en buikpijn.

Hoe zijn we te werk gegaan?

We zijn in eerste instantie begonnen met voedingsadviezen om af te vallen. Vervolgens hebben we de spanningen in haar buik aangepakt, hierdoor kwam er ontspanning en werd de buikpijn minder. Dit zorgde al voor verlichting van de pijn in de heup en lage rug, maar de pijn kwam terug na een dag of 5. Daarna zijn we histamine-opwekkende voedingsmiddelen gaan minderen: o.a. avocado, alcohol en noten.

Tenslotte hebben we quercitine ingezet, dit is een voedingssupplement met positieve effecten op algemene ontstekingsparameters en allergische reacties.

Deze combinatie was de oplossing: de lage rugpijn en bilpijn waren vanaf nu verleden tijd. Daarnaast werd ze energieker, had ze geen jeuk en rode plekken meer en nam de buikpijn af!

Heb je fysieke klachten aan je rug of heup? Plan dan direct een afspraak en kom deze week nog langs! Wij gaan er voor zorgen dat de klachten tot het verleden behoren.

Afspraak maken?

Klik op de button hieronder om direct online een afspraak te maken
voor een behandeling bij FysioFocus.