fbpx

Onze groepstrainingen

Vind jij het ook vervelend om zelfstandig naar een sportschool te gaan of weet je niet wat je in een sportschool moet doen? Wil jij ook die stok achter de deur, zodat je gemotiveerd blijft om wekelijks te blijven sporten? Vind jij dat sport en sociale contacten best gecombineerd kunnen worden? Vind je gemoedelijk en een privé-sfeer trainen fijner of wil jij graag gewicht verliezen?

Waarschijnlijk is een van onze groepstrainingen dan iets voor jou!

  • SheFocus
  • WeFocus
  • WeightFocus
Plan een afspraak

SheFocus

Nu bij FysioFocus: SheFocus. SheFocus is het sportprogramma waarbij we alleen focussen op vrouwen. Tijdens dit programma worden verschillende oefeningen gedaan. We combineren kracht-, conditie- en balansoefeningen. Dit zijn de 3 pijlers die zorgen voor een gezond en sterk lichaam en die dat ook onderhouden. Er worden met name oefeningen gedaan met losse gewichten. SheFocus is altijd onder begeleiding van een ervaren trainer of fysiotherapeut. De training wordt gegeven met groepen van maximaal 4 deelnemers.

De coaching en training vinden plaats op maandagavond van 19.00 -20.15 uur.

WeightFocus

Wil jij graag je overtollige kilo’s kwijt? Heb jij moeite met afvallen in je eentje? Heb jij een hoge bloeddruk?

WeightFocus is in groepsverband en onder begeleiding van een trainer of fysiotherapeut die je helpt met het realiseren van je doelen! We trainen in een gemoedelijke privésfeer.

Het WeightFocus programma is énkel en alleen wat voor jou als je écht graag wil afvallen en je vetreserves wil verbranden. Tijdens het WeightFocus programma trainen we zoals ook in de overige sportprogramma’s, maar gaan we ons ook bezighouden met je lichaamsgewicht, we wegen steeds bij aanvang en begeleiden je in je voedingspatroon. Dit is geen snelle manier of quick-fix om je overtollige kilo’s zo snel mogelijk kwijt te raken, maar dit is een blijvende verandering van je lifestyle. Dit doen we in een groep met max 4 personen met hetzelfde doel als jij: focussen op gewicht verliezen.

Hoe werkt het?

We starten met het berekenen van je energie-behoefte. We willen weten hoe je dag eruitziet qua activiteit, wat voor werk je doet en gaan je vetvrije massa berekenen. Dit zegt ons iets over hoe je verbranding eruitziet. Vervolgens bespreken we wat je kan eten en kijken we naar wat je nu eet. Op basis daarvan geven we je tips en adviezen. Dit gebeurt allemaal onder begeleiding van een trainer of fysiotherapeut.

WeFocus

WeFocus is een trainingsprogramma, waar iedereen zich voor kan aanmelden. Het is vergelijkbaar met het SheFocus programma, maar hierbij leggen we de focus niet op een speciale doelgroep. Het doel van dit programma is: lekker sporten, maar sporten in een gemoedelijke sfeer met een kleine groep van maximaal 4 personen. De training is altijd onder begeleiding van een ervaren trainer of fysiotherapeut.

Antwoord op je vragen

Waarom zijn de trainingen grotendeels met losse gewichten?

Met losse gewichten bedoelen we dumbbells of halterstangen. Nee, dit betekent natuurlijk niet dat je olympisch gewicht gaat heffen. Het voordeel van losse gewichten is dat je niet “vastzit” in een krachtapparaat, wanneer dit het geval is word je namelijk door het apparaat verplicht een bepaalde beweging in een bepaalde hoek te maken. Dat is prima als je zelfstandig traint en onervaren bent, maar het is veel efficiënter om je lichaam te laten bewegen op de manier zoals het gebouwd is en om zelf de gewichten te stabiliseren tijdens een oefening. Op deze manier word je niet alleen sterker, maar creëer je ook meer balans.

Waarom gebruiken jullie de 3 pijlers: kracht, balans en conditie?

Vanaf het 30e levensjaar verliezen we welke 10 jaar zo’n 3-5% van onze spiermassa als we deze niet onderhouden. Minder spiermassa betekent zwakker worden en minder beweeglijkheid, dit resulteert in een grotere kans op vallen en breuken naarmate we ouder worden. Daarnaast zouden volgens de beweegrichtlijnen volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief moeten bewegen. Dit verlaagt de kans op chronische ziekten als diabetes en hart- en vaatziekten.

Waarom bieden jullie ook een groepstraining alleen voor vrouwen aan?

Omdat wij vinden dat vrouwen ook wel eens een momentje voor hunzelf mogen hebben. Wat is er nou fijner dan onderling met andere vrouwen te kunnen sporten als momentje voor jezelf? Op deze manier wordt werken aan de gezondheid en sociaal contact gecombineerd. Vanzelfsprekend hebben we ook een ander programma: WeFocus, waar ook mannen of stellen zich voor kunnen inschrijven.

Waarom zou ik überhaupt moeten kiezen om te sporten middels krachttraining?

Omdat we met zijn alle veel te passief worden, maar 53% van de Nederland boven de 18 haalt de beweegnorm!! Omdat we vanaf onze 30e levensjaren al 3-5% spiermassa verliezen per decade. Omdat de 2 bovenstaande bevinden nauw gerelateerd zijn aan al de welvaartsziekten waar we momenteel zo mee kampen. Omdat we met zijn alle steeds zwaarder worden en steeds meer overgewicht krijgen.

Waarom is vet afvallen eigenlijk goed voor mijn gezondheid?

In november 2021 verscheen er een onderzoek van de Vrije Universiteit Amsterdam en de Universiteit van Utrecht, dat 80 procent van de aanbiedingen in de supermarkt op ongezonde producten is. Daarnaast blijkt uit een onderzoek van het RIVM uit 2020 dat 50% van de Nederlanders overgewicht heeft, waarvan 13,9% ernstig.

De conclusie van bovenstaande bevindingen is dat men simpelweg niet weet wat nou eigenlijk gezonde voeding is en dat we te weinig bewegen (maar 53% van de Nederland boven de 18 haalt de beweegnorm!).

Een toename van overgewicht leidt tot complicaties als: diabetes mellitus type 2, hoge bloeddruk, laag HDL-cholesterolgehalte (te hoog LDL cholesterol), verhoogde glucose/vet in het bloed.

Tarieven

De kosten per training bedragen €12,50 per persoon. De trainingen duren 1 uur en zijn op vaste dagen en tijden. Wil je graag een proefles? Vul dan ons contactformulier in.

Contactformulier
4 weken training €50

Overige diensten